Title of the Review/Article:
Modern Spanish Theatre. No. III
Positive review of Leandro Fernández de Moratin’s plays. Gorostiza considers the Spanish playwright as the main regenerator of his own national drama.
Lope Félix de Vega Carpio (1562-1635)
Pedro Calderón de la Barca (1600-1681)
Nicolás Fernández de Moratín (1737-1780)
Tomás de Iriarte (1750-1791)
Luciano Francisco Comella (1751-1812)
Cándido María Trigueros (1736-1798)
Leandro Fernández de Moratín (1760-1828)
Arte nuevo de hacer comedias (Lope de Vega, 1609)
“¡Oh! ¡Bodas de Camacho!” [Colección de obras en verso y prosa de Don Tomás de Iriarte, vol. 8] (Tomás de Iriarte, 1805)
La lugareña orgullosa (Andrés Mendoza, 1803)
Don Quijote de la Mancha (Miguel de Cervantes, 1605, 1615)
El viejo y la niña (Leandro Fernández de Moratín, 1792)
La mojigata (Leandro Fernández de Moratín, 1791)
El sí de las niñas (Leandro Fernández de Moratín, 1806)
El barón (Leandro Fernández de Moratín, 1803)
La comedia nueva o El café (Leandro Fernández de Moratín, 1792)
Rodrigo (Leandro Fernández de Moratín, date unknown)
Holland, Henry Richad Vasall. Some Account of the Life and Writings of Lope Felix de Vega Carpio (London: Longman, 1806)
Arte nuevo de hacer comedias (Lope de Vega, 1609) (P)
“¡Oh Bodas de Camacho!” [Colección de obras en verso y prosa de Don Tomás de Iriarte, vol. 8] (Tomás de Iriarte, 1805) (P)
Arte nuevo de hacer comedias (Lope de Vega, 1609) (P)
“¡Oh Bodas de Camacho!” [Colección de obras en verso y prosa de Don Tomás de Iriarte, vol. 8] (Tomás de Iriarte, 1805) (P)
Manuel de Godoy y Álvarez de Faria (1767-1851)
Madrid
Alcalá
Gorostiza quotes a passage from Lord Holland’s translation of Lope de Vega’s Arte nuevo de hacer comedias in Richard Vasall Holland’s Some Account of the Life and Writings of Lope Felix de Vega Carpio (London: Longman, 1806). There is also a reference to Friedrich Ludewig Bouterwek’s History of Spanish Literature and Portuguese Literature. Translated from the original German (London: Boosey & Sons, 1823).