Title of the Review/Article:
On the Less Celebrated Productions of the Author of Don Quixote. No. I.
Brief discussion on the history of Spanish theatre, including a comparison with other European literary traditions, and a comparison of the lives and fortunes of Camoes and Cervantes. The article concludes with the translation of most of Cervantes’ “Prologue to the Reader” in Ocho comedias y ocho entremeses nuevos nunca representados (Miguel de Cervantes, 1615)
Miguel de Cervantes Saavedra (1547-1616)
Pedro Calderón de la Barca (1600-1681)
Lope Félix de Vega Carpio (1562-1635)
Guillén de Castro y Bellvís (1569-1631)
Lope de Rueda (c. 1510-1565)
Bartolomé Torres Naharro (1485-1520)
Ignacio de Luzán (1702-1754)
Don Quijote de la Mancha (Miguel de Cervantes, 1605, 1615)
Los trabajos de Persiles y Sigismunda, historia setentrional (Miguel de Cervantes, 1617)
La Galatea (Miguel de Cervantes, 1585)
El cerco de Numancia (Miguel de Cervantes, 1582-1585)
El trato de Argel (Miguel de Cervantes, 1582)
Poética (Ignacio de Luzan, 1737)
Los trabajos de Persiles y Sigismunda, historia setentrional (Miguel de Cervantes, 1617) (P) (Dedication to Count of Lemos)
Ocho comedias y ocho entremeses nuevos nunca representados (Miguel de Cervantes, 1615) (P) (Prologue to the Reader)
Pedro Fernández de Castro y Andrade, 7th Count of Lemos & 4th Marquis of Sarria (1576-1622)
Madrid
Reference to Jean Charles Léonard de Sismondi’s De la Littérature du Midi de l’Europe (Paris, 1813)